Historie dokázala, že se české firmy vždy dokázali na trzích Ruska, Ukrajiny, Běloruska, Kazachstánu a dalších zemí SNS prosadit, ať na straně vývozu nebo dovozu. Ať je vaše rozhodnutí zahájit export / import na daném území motivováno čímkoliv, vždy je rozhodující, jak dobře trh poznáte, než na něm začnete fungovat nebo s ním spolupracovat.
Faktorů pro zahájení spolupráce na zahraničních trzích jsou jistě desítky, mezi ty nejdůležitější se obecně počítají tyto:
- Objem trhu – objem nebo velikost trhu může být definován jak geografickou rozlohou, která zásadně ovlivňuje např. transportní logistiku, tak i počtem obyvatel, který hraje roli v určení tržní poptávky po vašich výrobcích či službách.
- Konkurence – v dnešní době má téměř každý výrobek a každá služba svou konkurenci. Je třeba ji před vstupem na trh prozkoumat a znát ji.
- Stabilita legislativního prostředí, vymahatelnost práv – legislativní prostředí v Rusku, na Ukrajině a v dalších zemích se zásadně liší od toho, na co je český exportér nebo importér zvyklý. Zásadní odlišnosti je naprosto nezbytné ověřit před zahájením spolupráce.
- Administrativní a byrokratické překážky
- Specifická pravidla podnikání a působení zahraničních firem v zemi, dostupnost pracovních povolení pro cizince.
- Zakládání poboček, dceřiných společností, obchodních zastoupení apod.
- Daňová soustava.
- Specifické požadavky na certifikaci zboží, vydávání různých povolení pro podnikatelskou činnost, patentová řízení.
- Přístup zahraničních firem k veřejným a státním zakázkám.
- Stabilita a kvalifikace místních obchodních partnerů – distributorů dovozců apod.
- Celní systém.
Naše kvalifikace zahrnuje jak výše uvedené oblasti, tak i znalost prostředí a jazykovou vybavenost. Pokud nám dodáte váš záměr, připravíme vám na klíč komplexní projet zahájení exportní / importní činnosti.
Jsme připraveni pro váš projekt mimo jiné zajistit:
- Průzkumy trhu, analýzu tržního prostředí
- Potenciální zákazníci
- Potenciální konkurenti
- Hledání obchodního partnera pro spolupráci v podnikání na zahraničním trhu
- Předvýběr a doporučení partnerů a modelů spolupráce
- Příprava podmínek pro uzavření konkrétních exportních, resp. importních obchodů
- Marketingovou podporu projektu
- Přizpůsobení výrobku potřebám trhu
- Spoluúčast na tvorbě cenové strategie
- Návrh distribučních cest
- Promotion výrobku či služby
- Certifikaci, ověření shody a další povolovací řízení pro výrobky a služby (jak pro dovoz do ČR, tak i vývoz do Ruska, Běloruska, Kazachstánu, na Ukrajinu a další země SNS)
- Transportní a skladovou logistiku, skladovací prostory
- Řešení otázek spojených s cly ve vybrané zemi