Export a import zboží a služeb

Historie dokázala, že se české firmy vždy dokázali na trzích Ruska, Ukrajiny, Běloruska, Kazachstánu a dalších zemí SNS prosadit, ať na straně vývozu nebo dovozu. Ať je vaše rozhodnutí zahájit export / import na daném území motivováno čímkoliv, vždy je rozhodující, jak dobře trh poznáte, než na něm začnete fungovat nebo s ním spolupracovat.

Faktorů pro zahájení spolupráce na zahraničních trzích jsou jistě desítky, mezi ty nejdůležitější se obecně počítají tyto:

  • Objem trhu – objem nebo velikost trhu může být definován jak geografickou rozlohou, která zásadně ovlivňuje např. transportní logistiku, tak i počtem obyvatel, který hraje roli v určení tržní poptávky po vašich výrobcích či službách.
  • Konkurence – v dnešní době má téměř každý výrobek a každá služba svou konkurenci. Je třeba ji před vstupem na trh prozkoumat a znát ji.
  • Stabilita legislativního prostředí, vymahatelnost práv – legislativní prostředí v Rusku, na Ukrajině a v dalších zemích se zásadně liší od toho, na co je český exportér nebo importér zvyklý. Zásadní odlišnosti je naprosto nezbytné ověřit před zahájením spolupráce.
  • Administrativní a byrokratické překážky
    • Specifická pravidla podnikání a působení zahraničních firem v zemi, dostupnost pracovních povolení pro cizince.
    • Zakládání poboček, dceřiných společností, obchodních zastoupení apod.
  • Daňová soustava.
  • Specifické požadavky na certifikaci zboží, vydávání různých povolení pro podnikatelskou činnost, patentová řízení.
  • Přístup zahraničních firem k veřejným a státním zakázkám.
  • Stabilita a kvalifikace místních obchodních partnerů – distributorů dovozců apod.
  • Celní systém.

Naše kvalifikace zahrnuje jak výše uvedené oblasti, tak i znalost prostředí a jazykovou vybavenost. Pokud nám dodáte váš záměr, připravíme vám na klíč komplexní projet zahájení exportní / importní činnosti.

Jsme připraveni pro váš projekt mimo jiné zajistit:

  • Průzkumy trhu, analýzu tržního prostředí
    • Potenciální zákazníci
    • Potenciální konkurenti
  • Hledání obchodního partnera pro spolupráci v podnikání na zahraničním trhu
    • Předvýběr a doporučení partnerů a modelů spolupráce
    • Příprava podmínek pro uzavření konkrétních exportních, resp. importních obchodů
  • Marketingovou podporu projektu
    • Přizpůsobení výrobku potřebám trhu
    • Spoluúčast na tvorbě cenové strategie
    • Návrh distribučních cest
    • Promotion výrobku či služby
  • Certifikaci, ověření shody a další povolovací řízení pro výrobky a služby (jak pro dovoz do ČR, tak i vývoz do Ruska, Běloruska, Kazachstánu, na Ukrajinu a další země SNS)
  • Transportní a skladovou logistiku, skladovací prostory
  • Řešení otázek spojených s cly ve vybrané zemi